jag älskar mitt liv


fredag:
kaffe och äppelkaka på Sturekatten med Fia. hon stickade och vi pratade om allvarliga saker, till exempel vad alla syskon och föräldrar ska få i julklapp och vad vi ska ha på oss på nyårsafton


                                                         


lördag:
fika med mamma och bror på Sten Sture i Gamla Stan. vi pratade om allvarliga saker på riktigt. men även om grädde och Indiska. promenerade omkring på marknaden. dom sålde spunnet socker vilket var glädjande för då kan morfar antagligen använda sin kommande sockervaddsmaskin även på julmarknader. kolla vad gott: 

man fick extra grädde på kakan om man frågade snällt. mamma var den enda som vågade det...


efter old town bar det av till älta. det var lyxplockmat, sminkskola, bubbelbad och bastu! kan man tänka sig något mer underbart?! sen åkte jag till en fin kille på kth och drack dom där sista ölen som man dagen efter önskar aldrig hade blivit av. men det led ingen nöd på mej igår bland alkoholångorna:





idag har jag julpreppat med julklappshandling och tvättstuga. hoppas att halsontet ska försvinna till imorgon, bland annat för att jag ska sluta snarka sönder den fina killens nattsömn (jag kanske inte får sova över nåt mer annars...)

Kommentarer
Postat av: vanessa

ÄNTLIGEN!

2008-12-22 @ 19:31:23
URL: http://metrobloggen.se/hatiora
Postat av: Fia

mm, äppelkakan var mums, den kan rekomenderas!

2008-12-23 @ 12:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0