studentbroccolisoppa

det måste vara nåt fel på min blogg. det kan väl inte vara fem dagar sedan sist jag skrev något? känner ett starkt behov av att skylla ifrån mej. men jag är vuxen nu och får helt enkelt ta mitt ansvar... huwaa.

det här gjorde jag i torsdags:



det är studentbroccolisoppa.
recept på denna gosak (det ser för smaskigt ut! jag blir nästan lite hungrig!):

broccoli (man får byta namn på broccoli om man tycker det låter bättre med något annat)
grönsaksbuljong (billig variant, finns på Daglivs)
gul lök (om den är gammal, riv av skal tills det ser ok ut)
ingen creme fraiche (den var för gammal)
bregott, så mycket som du vågar (om det är gammalt, vilket är fallet här)
en skvätt mjölk (går ut samma dag, så var lite sparsam)
keso (gick ut ett par dagar sen, men ser faktiskt helt okej ut)

häll i solroskärnor och bjud en hungrig vän. perfekt torsdagskäk!

VARNING: fem dagar senare (idag) skall soppan INTE förtäras. eller, pröva för all del, man kan ju alltid chansa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0