grannarnas städmani skaver

jag har ingen bokningsbricka till tvättstugetavlan. därför brukar jag och en massa andra i huset använda oss av något fiffigt som kallas tejp. vi tar en papperslapp och en tejpbit och så sätter vi fast papperslappen över den plats där vi egentligen skulle satt en bricka, om vi hade haft en. detta skapar ett härligt virrvarrigt klimat av papperslappar med olika budskap, tex: "börjar 13.30" eller "bokat". jag använde "bokat"-lappen till min tid idag 8-12. intet anandes gick jag upp imorse 7.55, släpade ner alla mina kläder bara för att mötas av en tvättstugetavla helt tömd på lappar och två (100%) upptagna tvättmaskiner. tack som fan lixom.

nu får jag använda tvättdagsunderkläderna ännu ett snäpp ner i hierarkin (jag har några olika uppsättning). regnbågsrandiga strumpor med "fingrar" för tårna och lite för stora flerfärgade stringtrosor från 2002; allt för att någon jobbig granne tröttnat på sitt barns tv-spelande och tar ut frustrationen på tvättstugetavlan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0