pinsamt omotiverad

jag kom på varför jag har så svårt att motiveras till att plugga! det känns som en stor upptäckt faktiskt, för den är inte så charmerande. den ser ut så här:

jag tror inte att dom här nissarna kan lära mej nånting

är det inte pinsamt? dom är "nissarna" är alltså folk som är expertis till FN, proffessorer (ofta har dom ett fånigt men respektingivande pipskägg) och forskare som ägnat minst femton år åt samhällsvetenskaplig miljöforskning. för femton år sedan började jag första klass i Närlundaskolan. jag borde således skämmas över den här känslan. kanske besöka en psykolog som kan ordinera något sorts verklighetspiller så att jag återigen kan sluka böcker med hull och hår. och ha lite respekt för den äldre generationen.



Kommentarer
Postat av: Miss Muffin

så där känner jag också. det är nog en åkomma man får efter en tids pluggande på universitetet. (betyder det här att jag har hybris? troligtvis)

2008-11-19 @ 16:52:09
URL: http://tougher-than-the-rest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0