till upprörda svenskar

Varför blir ni alla så upprörda??? Jag och min nyvunna vän SvD träffades imorse men detta bläddrade jag helt sonika förbi:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1981271.svd 

Förbibläddrat för att det inte är förvånande, nytt eller på något enda viss uppseendeväckande att bara en tredjedel av pengarna kommer fram. Vem tror seriöst på att man kan köpa regnskog i Amazonas som då kommer bevaras??? Tillåt mej böghåna (hahaha, jag vet inte vad det betyder men det är tydligen ett coolt bloggord). Eller att fadderbarnspengarna går till bara ett barn? Väx upp för fan, inse att världen är korrumperad och förljugen och försök göra nåt smartare. Stäng av tv:n, till exempel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0