kungen av tristesshantering

jag är inte bra på att ha tråkigt. jag vet att alla tycker att det är tråkigt att ha tråkigt men jag STÅR INTE UT!!! jag får panik och gör någon av följande saker:

facebookar
köper en onödig pryl
tar en cigg
städar frenetiskt och onödigt noga
planerar om mitt liv (studier, stad man bor i, framtidsplaner, religiös tro... inget går säkert)
lagar 10 matlådor som jag vet att jag inte kommer äta upp
dricker öl med en bekants bekant
börjar sy något stort, typ en balklänning


jag vet inte om något av detta gör någon sorts nytta. men jag tror inte det. någon har sagt att tristess föder kreativitet och det tror jag absolut. kanske måste man helt enkelt lära sig att kanalisera tristessen på rätt sätt.

jag ska klura på detta. lagom frenetiskt, utan att komma fram till att jag bör flytta till Karibien (tyckte inte ens om den där överdrivna värmen) och bli bagare (kan ni förstå hur gott det skulle vara?!)


här har ni honom i alla fall, kungen av tristesshantering:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0