anatomi

Wikipedia om muskler:
Muskel
(av latinets musculus, som betyder liten mus [1]) eller muskelvävnad är kroppsvävnad som är uppbyggd av muskelceller och har förmåga till sammandragning (kontraktion) via en invecklad biokemisk process som bland annat involverar myosin, tropomyosin samt aktinfilament. Musklerna tillhör organsystemet muskelapparaten och ser till att kroppen får rörelseförmåga.

Wikipedia om män:
Män har olika sexuella egenskaper som skiljer dem från kvinnor. Skillnaderna ligger både hos könsorganen som behövs för förökningen, och i sekundära könsskillnader vilka har betydelse både för förökning och på andra plan. I kontrast till kvinnor, är männens könsorgan till största delen externa, även om flera är inne i kroppen. Studiet av den manliga reproduktionsapparaten och könsorganen kallas andrologi. Redan vid befruktningen är normalt individens kön bestämt, då pojkembryons könskromosomer utgörs av en Y-kromosom och en X-kromosom.

Män har mera muskler än vad jag har. Jag är kanske lite avundsjuk på det. Men mest så är det bara fint fint fint fint att titta på. Tror att jag struntar i min lilla 1:a och flyttar in på gymmet permanent.

Kommentarer
Postat av: vanessa

haha.. män och muskler. sweet, I like.

2008-11-01 @ 23:53:16
Postat av: Sofie

I know. Men inte såna där XXXL. Det känns mer som Es grej. Eller din? Hur fan var det nu...

2008-11-01 @ 23:55:51
URL: http://sofielinnea.blogg.se/fiffigt
Postat av: vanessa

nog varken hennes eller min grej. jag gillar ju spinkisar och emi lite mer biff. du kanske är mittimellan

2008-11-02 @ 07:52:24
URL: http://metrobloggen.se/hatiora

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0